TREBALL
DE MEDI: LA LLUM, EL MAGNETISME I
L’ELECTRICITAT.
Bon dia, nens!! Com podeu veure pel títol de l’entrada,
aquesta unitat de medi, la 7, la treballareu vosaltres a través d’un treball.
Amb l’ajuda de l’Enciclopèdia de la
Ciència, haureu de respondre i desenvolupar les preguntes que se us
demanen. També podeu fer servir el llibre. És molt important llegir i entendre
el que ens expliquen per poder seleccionar la informació que ens pareix més
important i s’ajusta al que ens demanen. També podeu fer servir dibuixos i
esquemes per acompanyar les explicacions.
Després d’haver fet el treball se us farà, de forma
individual, una o dues preguntes orals sobre el que haureu treballat, per això
no basta tan sols amb respondre les preguntes, heu de comprendre el que
escriviu i expliqueu en els vostres treballs.
Esforceu-vos i tracteu d’usar la lògica i el raonament
per entendre les explicacions, debatiu entre vosaltres mateixos per arribar a
conclusions. Si encara així, teniu dubtes, no oblideu demanar ajuda! No us
despisteu i aprofiteu el temps. Endavant!!
COM
FAREM EL TREBALL?
- Organització: grups
de tres.
- Temps de treball: sessions de medi
durant dues setmanes.
- Presentació: escrit a mà i en
paper blanc. Atenció a l'ús dels marges, a les faltes d’ortografia i la lletra.
- Data de lliurament: dimecres 6/2/13
a la sessió de medi.
- Preguntes orals: es faran el
dijous 7/2/13. Se us donaran 15-20 minuts per poder repassar els treballs.
CONTINGUT DEL TREBALL
-
PORTADA (Amb el títol del
treball, matèria, nom i cognom dels membres i la data de lliurament)
-
PREGUNTES I RESPOSTES
QUE SE US DEMANEN (Acompanyades de dibuixos i esquemes, si escau).
ENLLAÇ: ENCICLOPÈDIA DE LA CIÈNCIA http://www.edu365.cat/aulanet/ciencia/
- A quina rama de la ciència pertanyen la llum,
l’electricitat i el magnetisme? Escriu-ne la definició.
- Què és la llum i com es propaga?
- Què és la refracció de la llum? Posa un exemple.
- Què és la reflexió de la llum? Posa un exemple.
- Què és un objecte no lluminós? Posa un exemple.
- Quins tipus d’objectes no lluminosos existeixen?
Quines són les seves característiques? Posa un exemple de cada un.
- Per què les fulles dels arbres es veuen de color
verd?
- Què és el magnetisme i què és un imant?
- Què són els pols dels imants?
- Què passa quan apropem dos pols igual d’un imant? I
quan apropem dos pols distints d’un imant?
- Què és el corrent elèctric? Amb què podem generar
corrent elèctric?
- Coneixes tres materials conductors d’electricitat? I
tres d’aïllants?
- Fes el dibuix d’un circuit elèctric i escriu-ne el
nom de les seves parts.
-
ESQUEMA GENERAL DE LA
INFORMACIÓ TRACTADA: feu un esquema que resumeixi tota la informació recollida en el vostre
treball. Recordeu que un esquema ha de recollir les idees principals i ser clar
i entenedor a simple vista.
- RECURS: troba un recurs a la xarxa amb informació
relacionada amb la unitat i que també us pugui ser útil. Escriu-ne l’enllaç, de
què tracta exactament i feu-ne una breu descripció.
-
EXPLICACIÓ DE COM US HEU
ORGANITZAT PER FER EL TREBALL I QUÈ US HA PAREGUT AQUESTA FORMA DE TREBALLAR.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Hola! Comenta i rebràs resposta! :D Revisa l'ortografia del teu comentari abans de publicar :)