Del curtmetratge PROBLEMÀTICA SOCIAL, quina és l'escena que més t'ha agradat?

Del curtmetratge BULLYING, quina és l'escena que més t'ha agradat?

dimecres, 1 de febrer del 2012

Català - Activitat: Dictat Petit Príncep

Aqui teniu el dictat corresponent a aquesta setmana, queda penjat i d'aquesta manera el podreu estudiar, Sort!

Instruccions per fer el dictat a l'aula:

1) Dictar el text amb el projector apagat llegint-lo a la pantalla de l'ordinador d'aula.

2) Projectar el text a la pantalla per la correcció per part dels alumnes

3) Han de corregir la llibreta del company de la seva dreta

+20 faltes= Copiar cada falta 10 vegades i el dictat complet

15-20 faltes = Copiar cada falta 9 vegades i el dictat complet
10-15 faltes = Copiar cada falta 7 vegades i el dictat complet

5-10 faltes = Formar una frase amb cada falta

0-5 faltes = Copiar cada falta 5 vegades


Dictat Petit príncep 2 de Febrer

Ja us podeu imaginar com em devia intrigar aquella mitja confidència sobre "els altres planetes". I, és clar, em vaig esforçar per saber-ne més coses.


- D'on vens, jovenet ? On és "casa teva" ? On te'l vols endur el meu be ?

Em va respondre després d'un silenci meditatiu:

- El que està bé, de la caixa que m'has donat, és que a la nit li servirà de casa.

- És clar. I si ets bon noi, també et donaré una corda per lligar-lo durant el dia. I una estaca.

Aquesta proposta va semblar que sobtava el petit príncep:

- Lligar-lo ? Quina idea més estranya !

- Però si no el lligues anirà on voldrà i es perdrà...

I el meu amic va fer una rialla:

- Però on vols que hi vagi ?

- A qualsevol lloc. Recte endavant...

Aleshores el petit príncep va observar greument:

- És igual, és tan petit, a casa meva !

I, amb un mica de melancolia, potser, va afegir:

- Recte endavant no es pot anar gaire lluny...


4 comentaris:

  1. Patri jo e tingut7 faltes en el dictat
    Silvia

    ResponElimina
  2. Hola Silvia! bona feina, has millorat molt però revisa el teu comentari del bloc, SEMPRE SEMPRE SEMPRE has de posar "H" davant un verb "jo HE tingut 7 faltes", no me cansaré de repetir-ho ;).

    Per tant, HAS tingut 7 faltes al dictat? bona feina :)

    Signat: Patri

    ResponElimina
    Respostes
    1. Patri jo aquest dictat no l'he fet em pots dir quin nº de dictat es. Marina

      Elimina
    2. Se que no el vareu fer però queda pendent fer-lo, aprofita per estudiar-lo, pel número no pateixis ara ho farem partint de la data. Signat Patri

      Elimina

Hola! Comenta i rebràs resposta! :D Revisa l'ortografia del teu comentari abans de publicar :)