Del curtmetratge PROBLEMÀTICA SOCIAL, quina és l'escena que més t'ha agradat?

Del curtmetratge BULLYING, quina és l'escena que més t'ha agradat?

dimarts, 19 de febrer del 2013

Regla de 3 simple

Una manera de resoldre una incògnita en un problema.

Presta molt atenció a classe com es resol un problema amb una dada que desconeixem, a través d'una regla de tres simple. La dada augmenta proporcionalment.

Resol aquests problemes a la llibreta:


1. Si 10 kg. de terra pel jardí costen 23 €, quant costaran 25 kg. de terra?

2. El meu cotxe utilitza 45 litres de gasolina per fer 300 km. Quants de litres necessitaré per fer 350 km?

3. Sé que al meu ipod de dos Gb caben 3500 cancions. Quantes cançons entraran en un ipod de 4,5 Gb?

Ara inventa tu un problema i deixa'l a comentaris de l'entrada. No has posar la resposta, perquè ho farem a classe.  Recorda que ha de tenir una incògnita. (Data límit: 27/02/13).


9 comentaris:

  1. Si el meu televisor té 3546 canals; quants canals hi han en nou televisors iguals?


    Toni Moreno

    ResponElimina
  2. Si 25Kg de fruita a costat 40$. Quant a costat 70Kg?

    Dani Pareja

    ResponElimina
  3. Si un cotxe fa 600km amb 40 litres de gasolina i ara fa 750km quants de litres necesita de gasolina?

    Nico Corbo.

    ResponElimina
  4. Si 15 pizzes val13€ quant val 37 pizzes

    ResponElimina
  5. Si el meu cotxe té 4 rodes i an costat 68€. Quant costarán 2 rodes iguals? I 3?

    Aura rodriguez escand

    ResponElimina
  6. Tenc 400 pilotes que em caven en 200 metres. Quantes em caven en 600'50?


    Miguel

    ResponElimina
  7. N'Adrià s'ha comprat 35 cotxes teledirigits, n'Adrià ha vist que un cotxe ha de dur 6 piles. Si un cotxe teledirigit du 6 piles, quantes piles duran 35 cotxes teledirigits?

    ResponElimina
  8. Toni te un cotxe que fa 3.456 KL ,i fa 657 de longitut .en Miquel te un autobus que fa 5894 KL .Quantfa de longitut

    ResponElimina
  9. Si tinc dues relotges val 30 euros. Quant valen tres?

    Vanessa

    ResponElimina

Hola! Comenta i rebràs resposta! :D Revisa l'ortografia del teu comentari abans de publicar :)